Hírek
2011. Szeptember 08. 07:45, csütörtök |
Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online
Óvatosabb a Pirelli a Red Bull-vita miatt
Megtartotta ígéretét az F1-es csapatoknak gumikat szállító Pirelli, és a hét végi Olasz Nagydíjra már az első kerekek esetében a korábbiaknál kisebb dőlésszöget javasol a csapatoknak.
A lépésre azért volt szükség, mert a Red Bull-istálló a Belga Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a Pirelli javaslatát, és veszélybe sodorta pilótáit. A monzai futamra ugyanakkor még mindig csak javaslatot tesz az olasz gyártó, a határérték átlépése nem jár szankcióval.
A Belga Nagydíj előtti órákban a Red Bull-istálló pilótái biztonságára hivatkozva különleges engedélyt kért az időmérőn használt első kerekek lecserélésére, de miután kiderült, hogy nem a Pirelli hibájából koptak el túlságosan az abroncsai, hanem mert túl nagy dőlésszögben állította be a csapat az első kerekeket, ezt a kérvényt visszautasította az FIA.
Sőt a Pirelli felháborodott azon, hogy a világbajnok istálló a saját hibája ellenére a gumiszállítót próbálta felelősségre vonni. Pedig az istálló a Pirelli által a csapatoknak ajánlott maximális 4 százalékos dőlésszög helyett 4.3 fokosra állította az első kerekeit. Ezzel annyit nyer a csapat, hogy az egyenesekben kisebb felület érintkezik az aszfalttal, így gyorsabb az autó, a kanyarokban pedig a külső íven lévő kerékre nehezedő nyomás miatt a gumi teljes felülete az aszfaltra tapad, javítva az autó stabilitását. Csakhogy ennek ára is van, túl nagy terhelést kap ugyanis a kerék belső széle, ami miatt az abroncs ezen a ponton hólyagosodik, és megnő a defekt esélye.
A Pirelli a Belga GP után megígérte, hogy csökkenti a javasolt dőlésszöget, és Monzára ezt meg is tette, 3.75 fokban határozta meg a limitet. Ezzel a teljesítmény helyett a biztonságot helyezi előtérbe, s csökkenti azoknak a csapatoknak a mozgásterét, amelyek a nagy dőlésszöggel játszva a tökélyre fejlesztették autójuk teljesítményét – elsősorban a Red Bullét.
„Visszafogtuk a kerekek javasolt dőlésszögét, hogy ne fordulhasson elő ugyanaz az eset, mint Spában – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Persze ezúttal napos időt ígérnek, több lehetőség lesz a száraz pályán edzeni, és miután megvizsgáljuk a gumikat, változhat a javaslatunk.”
Hembery hozzátette: bár szó volt róla, hogy a maximális limit kötelező érvényű lesz a csapatok számára, az Olasz Nagydíjon javaslat marad, azaz nem jár szankcióval, ha valaki a Red Bull módjára túllépi az olaszok által megszabott határt.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 27. 22:32, szerda | Sport
A Champions of the Future következik
FIA Karting European Championship Rd.1. 2024. március 21-24. Valencia, Spanyolország - verseny összefoglaló.
2024. Március 27. 07:43, szerda | Sport
Magyar-koszovói - Rossi: szenvedős volt ez a mérkőzés
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint szenvedős volt a magyar labdarúgó-válogatott 2-0-ra megnyert barátságos mérkőzése a koszovói csapat ellen.
2024. Március 27. 07:38, szerda | Sport
Miami tenisztorna - Marozsán újabb bravúrral negyeddöntős
Marozsán Fábián három játszmában legyőzte az ausztrál Alex de Minaurt a Miamiban zajló keménypályás tenisztorna férfi versenyében, ezzel bejutott a negyeddöntőbe.
2024. Március 26. 07:52, kedd | Sport
Magyar-koszovói - Öntudatos, bátor játékra készülnek a vendégek
Franco Foda szövetségi kapitány kihívásként tekint a koszovói labdarúgó-válogatott magyarok elleni barátságos mérkőzésére, melyet kedden 19 órától rendeznek a Puskás Arénában.