Hírek
2012. Augusztus 07. 08:22, kedd |
Helyi
Forrás: nol.hu
Szamárvezető autósoknak: körforgalom turbósítva
Ha valaki Orosházáról Szegedre szeretne eljutni, Hódmezővásárhelyen találkozhat az új turbókörforgalommal, mely az átlagosan napi 28-32 ezer járműnél nagyobb forgalmat torlódások nélkül elbírja.
Különös körök borzolják az autósok idegeit Győrben, Hódmezővásárhelyen és Érden. A forgalmas útkereszteződésekben nem a gabonatáblákat elvétő, rossz helyen leszálló földönkívüliek hagyták hátra nyomukat: a közútfejlesztők próbáltak ki egy új csomóponttípust.
A Hollandiában kifundált szokatlan közúti csomópont, a turbó körforgalom. Arra, hogy a sajátos kialakítású kereszteződés mivel érdemelte ki a nagy teljesítményt sugalló "előnevet", több válasz is van. A legkézenfekvőbb, hogy a forgalomtechnikai megoldás valóban nagy teljesítményű: átbocsájtó képessége mintegy kétszerese az egyszerű körforgalmakénak. Más magyarázatok szerint a csomópont különös alakú "középszigete" miatt kapta a turbó jelzőt. De vannak, akik úgy tartják, egyszerűen nem sikerült jobb magyar nevet találni a létesítménynek. Akármi is legyen az ok, ha az új körforgalom beválik, akár több száz épülhet hazánkban, ha nem, csak egy-két tucat.
Utóbbiakat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. mindenesetre máris megépítené. Lapunk úgy tudja: az állami beruházó tizennyolc helyen létesítene turbó körforgalmat az országos közúthálózaton. A terv annyira komoly, hogy a meglévő három ilyen csomópont után hamarosan elkészül a negyedik. A 4-es főúton legalábbis Szolnoknál épül az új turbó, és lesz még ilyen Szeged és Algyő között a 47-esen, Miskolcnál a 26-oson és az 5-ös főúton is. A legjobban azonban Kecskemét térségét turbósítják: itt egyszerre tíz nagy teljesítményű körforgalom programjának beindítására készül a NIF.
A 300-400 millió forintért – a különszintű csomópontok árának harmadáért, negyedéért – kialakítható, újfajta kereszteződésekben a szakemberek azért látnak fantáziát, mert látszólag egyszerű megoldást kínálnak a nagy forgalmat bonyolító, irányonként kétsávos utak szintbeli keresztezésére. A Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit (KTI) Kft. szerint sokkal jobbat, mint a hagyományos lámpás kereszteződések, amelyek lassítják a közlekedőket, és alkalmanként hatalmas torlódásokat okoznak. És jobbat, mint az átlagosan napi 28-32 ezer járműnél nagyobb forgalom mellett túlterheltté váló egysávos körforgalmak. - írja a nol.hu, ahol további részleteket és videót is talál az újszerű csomópontról.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 03. 07:15, hétfő | Helyi
Labdarúgó NB I - Legyőzte a Zalaegerszeget és élre állt a Debrecen
A Debreceni VSC hazai pályán 2-1-es győzelmet aratott a Zalaegerszeg felett a labdarúgó Fizz Liga 12. fordulójának vasárnap esti zárómérkőzésén.
2025. Augusztus 28. 07:51, csütörtök | Helyi
Bajnokok Ligája - Elindultak a budapesti döntő előkészületei
A Puskás Arénában lezajlott a labdarúgó Bajnokok Ligája budapesti döntőjének előkészületeit beindító első munkaértekezlet.
2025. Augusztus 17. 00:00, vasárnap | Helyi
Vida Beni ismét gokartban!
Augusztus közepén rendezték az RMC Hungary Gokart Országos Bajnokság IV. fordulóját, ezúttal Kecskeméten.
2025. November 03. 07:18, hétfő | Életmód
Enyedi Ildikó díjat nyert a valladolidi filmfesztiválon
Enyedi Ildikó új filmje, a Csendes barát díjat nyert a 70. Valladolid Nemzetközi Filmfesztiválon. Az alkotást a Silver Spike Award-dal (Ezüst Tüske-díjjal) ismerték el.
