Városlista
2024. május 18, szombat - Erik, Alexandra

Hírek

2013. Április 17. 11:54, szerda | Belföld
Forrás: MTI

Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 300 ezer forintos bírságot szabott ki múlt heti ülésén az RTL Klub Törzsutas című műsorának hat adása miatt, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.

A médiatanács szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban: csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást.
Emlékeztettek arra, hogy a termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelynél a hirdető azért fizet, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra. A médiatörvény a nézők, hallgatók védelmében szabályokat ír elő a termékmegjelenítéssel kapcsolatban annak érdekében, hogy a befogadók egyértelműen tájékozódhassanak a látottak-hallottak közzétételének céljáról - fűzték hozzá.
Közölték, az RTL Klub Törzsutas című műsorának több adásában jogszabálysértő módon jelenítették meg az egyik óbudai cukrászdát azzal, hogy az árukínálatot részletesen, aprólékosan bemutatták, és pontosan kiderült az üzlet elérhetősége is.
A médiatanács szerint ezáltal a riport - akárcsak egy klasszikus reklám - alkalmas volt arra, hogy felkeltse a nézők érdeklődését az ott kínált termékek iránt.
"A termékmegjelenítés a reklámhoz hasonlóan kereskedelmi közlemény, de célja az, hogy a műsorszámba dramaturgiailag illeszkedő termék vagy szolgáltatás a közönség szeme elé kerüljön, tudatába beivódjon, ám ennél több információt nem tartalmazhat" - írták. Rámutattak: nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei. A cégek ilyen célokra a klasszikus hirdetési formát alkalmazhatják.
Közölték azt is, hogy a médiatanács fontosnak tartja az együttműködést az iparág szereplőivel, mert tényleges előrelépés egyedül a partnerségen alapuló stratégiai gondolkodás alapján képzelhető el.
Ennek alapján a médiatanács a termékmegjelenítés részletes szabályait - a szolgáltatókkal egyeztetve - a médiatörvény hatálybalépése után elfogadott ajánlásban tette közzé. A dokumentum célja az, hogy a médiahatóság a piaci szereplők számára kiszámíthatóvá tegye a jogalkalmazói gyakorlatot, megkönnyítse a szolgáltatók számára a jogszabályi előírások betartását és ennek révén hatékonyabban védje a közönség érdekeit - tudatta a médiatanács.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 18. 16:00, szombat | Belföld

Baleset-tűz

Meghalt egy ember egy dombóvári háztűzben

2024. Május 17. 19:25, péntek | Belföld

Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban a Vodafone folyamatos hálózatfejlesztésének köszönhetően

A szolgáltató országos hálózatfejlesztési programja újabb mérföldkőhöz érkezett.

2024. Május 17. 18:41, péntek | Belföld

GVH: számos ponton módosít a Viber hatósági eljárás miatt

Számos ponton módosít a Viber internetalapú üzenetküldő szolgáltatás a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának köszönhetően - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel

2024. Május 17. 14:40, péntek | Belföld

KSH: a benzin 12, a dízel 1 forinttal olcsóbb a szomszédos országok átlagánál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 609 forint volt, ami megegyezik a régiós átlagértékkel. A szomszédos országokban az átlagár 621 forint volt.