Hírek
2017. November 24. 14:02, péntek |
Életmód
Forrás: hirado.hu/MTI
Aki kávézik, tovább él?
A korai halálozás, a szívbetegség kialakulásának kockázata és a kávéfogyasztás gyakorisága között találtak összefüggést a brit kutatók.
Brit kutatók szerint azoknál, akik naponta három csésze kávét fogyasztanak, alacsonyabb a korai halálozás és a szívbetegség kialakulásának kockázata, mint a nem kávézó társaiknál.
A több mint kétszáz korábbi tanulmány eredményeire épülő vizsgálat során az is kiderült, hogy a kávéfogyasztás a diabétesz, a májbetegség, az időskori elbutulás (demencia) és bizonyos ráktípusok kialakulásának alacsonyabb kockázatával is összefügg.
A szakemberek szerint napi három csésze kávé elfogyasztása van a legjobb hatással az egészségre, kivéve az állapotos vagy a csonttörésre fokozottan hajlamos nők esetében. Naponta több mint három csészényi kávé elfogyasztása sem káros, ám a jótékony hatás ekkor már kevésbé szembetűnő.
Az angliai Southamptoni Egyetem közegészségügyi szakértőjeként dolgozó Robin Poole és kollégái különböző országokra kiterjedő 201 megfigyeléses, valamint 17 klinikai vizsgálaton alapuló tanulmány eredményeit összegezték.
A British Medical Journal (BMJ) című brit orvosi folyóiratban közölt tanulmányuk összefüggést mutatott a mindenfajta okból, köztük a szívbetegség miatt bekövetkező halálozás, a prosztatarák, a méhbelhártya rák (endometriális rák), a bőr- és a májrák, a májzsugor (cirrózis), a 2-es típusú cukorbetegség, az epekő, a köszvény kialakulásának alacsonyabb kockázata és a rendszeres kávéfogyasztás között.
A kutatók elismerték, hogy mivel a tanulmányuk nagy részt megfigyeléses adatokra támaszkodik, ezért nem lehet biztos ok-okozati következtetéseket levonni belőle, ugyanakkor hozzátették, hogy vizsgálatuk alátámasztja közelmúltbeli tanulmányok eredményeit a kávéfogyasztás hatásairól.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 13. 12:00, szombat | Életmód
Teljesen átszerveznék a közmédia intézményrendszerét
2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód
Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben
Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.
2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód
Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről
Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni
