Hírek
2012. Augusztus 08. 12:10, szerda |
Helyi
Forrás: InfoOrosháza.hu
Dancsó József „gasztronómiai fővárosa”
A helyi szocialisták szerint Orosháza le van maradva a környező települések turisztikai értékétől, ráadásul az interneten sem találni túl sokat a fent említett gasztronómiai fővárosról.
"Dancsó József „gasztronómiai fővárosa”
Jót enni, jól lenni és jól élni − ezt a szlogent hirdette meg 2009 januárjában Dancsó József.[1] Akkoriban a városmarketingért is felelős alpolgármesterként mutatta be Orosháza új stratégiai tervét, amely a települést „gasztronómiai fővárosként” képzelte el. Azóta több év telt el, és sajnos ott vagyunk, ahol a part szakad. Bár néhányan kétségtelenül jól élnek.
Az említett szlogent azóta sem hallottuk, az egyik legnépszerűbb internetes keresőbe beírva egyetlen találat sem jelenik meg ezen a sajtótájékoztatón kívül. De elég lenne csak végigmenni Orosháza utcáin, és találomra megszólítani a járókelőket, ismerik-e? A válasz borítékolható: nem.
Dancsó József a 2006-os választásokat követően fideszes alpolgármesterként hamar a városmarketing felelőse lett, évente több tízmilliós felhasználható kerettel. Arra a tanulmányra például, amelynek ezt a sose használt, senki által sem ismert „szlogent” köszönhetjük, négy millió kettőszázezer forintot költöttek el − természetesen közpénzből. Az interneten most is fent van az anyag, érdemes megtekinteni, de kérésre nagyon szívesen elküldjük. Egy kincs! Néhány gyöngyszem belőle:
· „Tömegközlekedés: Orosháza és Gyopárosfürdő között gyenge… a két város összehangolt fejlődésében ez gondot jelent…”
· „A kormányzat, mint város vezetés elfogadottsága…”
· „Érték továbbá, hogy [Orosháza] földrajzi katasztrófáktól mentes…”
· „A marketing stratégia lelke és lényege a pozicionálás, mely képes a szinergiához és piaci eredményességhez szükséges fókuszt biztosítani.”
− Ha valaki ezt a mondatot érti, kap egy körtepálinkát!
Ezt a használhatatlan és értéktelen „tanulmányt” egy 21CityBrands nevű cég jegyzi. Senki sem lepődik meg ezek után, hogy a cégnévre rákeresve is hasonló találati arányt kapunk, mint a fenti „szlogenre”: semmit! (A számlát − növelve a homályt − egy 21idea nevű kft. állította ki. Oknyomozó riport témája lehetne kideríteni, hogy a két cégnek mi köze egymáshoz, és végül is melyiküknek „köszönhetjük” a „tanulmányt”.) Ez a konkrét példa is jól mutatja, hogy az elmúlt években nem számított sem a város érdeke, sem a szakmaiság, csupán egy dolog: egy Dancsó József körüli jól körülhatárolható érdekcsoport személyes és gazdasági „jólléte”.
Ha kellett, libamájfesztivált gründoltak ott, ahol nagy számban sohasem készítettek libamájat. Volt erre is sok tízmilliós önkormányzati támogatás − természetesen közpénzből. (Egészen pontosan: 64.380.000,- Ft-ot fizettek ki a számlákat kiállító Humán Telex Kft.-nek.) A program teljes költségvetését sosem mutatták be, így azt sem tudjuk, hogy más forrásokból − például Agrármarketing Centrum − mennyi pénzhez jutottak. Megrendezték háromszor (2009−2010−2011), majd idén váratlanul kiderült, hogy ez igazából sohasem volt a miénk, a városé, és a rendező cég júniusban Budapestre vitte. Azt gondolhattuk, hogy majd Dancsó József polgármesterként harcosan védeni fogja a város érdekeit, és visszaköveteli a rendezőktől azt a pénzt, amit az esemény felfuttatására költöttek az elmúlt években. De nem, ehelyett Elekes Lajos alpolgármesterrel ott parádéztak a megnyitón, és az orosházi közmédiával tudósíttattak magukról. Mi, szocialisták köztudottan az első pillanattól kezdve elleneztük a Libamájfesztivált, amely véleményünk szerint nem hastömésre, hanem néhány kivételezett pénztárcájának degeszre tömésére volt egyedül jó.
A sorba jól illeszkedik a Dancsó Józsefhez szorosan köthető érdekcsoport legújabb kitalációja, a „virslifesztivál” is, amely valószínűleg hasonló utat fog bejárni, mint az előző. A legfontosabb céljuk ezzel elmondásuk szerint az, hogy Gyopárosfürdőt visszavezessék az ország legismertebb fürdői közé. Szeretnénk jelezni, hogy 2006-ig Gyopárosfürdő az ország legismertebb és legnépszerűbb fürdői közé tartozott, évente rendre emelkedő vendégszámmal és pozitív év végi zárómérleggel! A fürdő 2007 után lett veszteséges, de azóta minden évben! „Visszavezetni” bárhova is amiatt kell, mert Dancsó József és haveri köre eltolta: letérítette a jó útról, mivel sorra hozzá nem értő pártkatonákat nevezett ki, és a figyelme csak olyanokra terjedt ki, hogy hogyan kell Pásztor Imrének közel 40 milliós „lelépési pénzt” fizetni, de arra már nem, hogy észrevegye a problémákat, vagy belenézzen a vendégkönyvbe.
Miközben tehát Dancsó József szavakban a „gasztronómia fővárosát” építette, Orosháza a turizmus és a városmarketing területén is lemaradt. A szocialista városvezetés idején − mindenféle milliós „tanulmány” nélkül − kitalált és felfuttatott programokat hagyták visszafejlődni, szépségükben megkopni. Időközben új fürdő nyílt Szegeden (a fejlesztés teljes értéke: 8 milliárd!), Makón (4 milliárd!), mintegy 2,5 milliárdból (!) fejlesztik a gyulai fürdőt is, a verseny tehát élesebb a korábbiaknál is. Az orosházi fideszes többség ezzel szemben visszamondta még azt a pénzt is, amit az önkormányzat megnyert: lemondott másfél milliárd forintnyi fürdőfejlesztésről!
Részlet Orosháza Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2010. november 19-i nyilvános ülése hivatalos jegyzőkönyvéből:
„A Képviselő-testület 11 igen szavazattal, 4 ellenszavazattal, tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta: 285/2010.(IX.19.) K.t. számú határozat: 1) Orosháza Város Önkormányzat Képviselő-testülete dönt, hogy a DAOP 2.1.1/A-2f-2009-0004 jelű, Orosháza-Gyopárosfürdő az „Alföld Gyöngye” komplex gyógyturisztikai fejlesztés című projektet nem valósítja meg és a Támogatási Szerződésben biztosított támogatásról lemond.”
A képviselőtestület 15 fős, az MSZP-frakció 4 fős. A megnyert uniós forrásról való lemondást mi nem támogattuk, érveltünk a döntés ellen, amíg csak tudtunk. 50 %-os támogatásnál 750 millió megnyert pénz és a fedett uszoda ugrott ezzel. Más környező települések − politikai oldaltól függetlenül − éltek és élnek a lehetőségekkel. Érdemes az interneten néhány város imázsfilmjét megtekinteni, mint például Makóét,(http://youtu.be/xfWkq91LuVs) ahol Szentpéteri Csilla zongoraművésznő saját, alkalom ihlette szerzeményére mutatják be a város szépségeit. Az ember szíve ilyenkor majd megszakad, hogy így is lehet. Bár − az igaz, hogy − ezeken a helyeken nem a „gasztronómia fővárosát” építik. És nem is Dancsó Józsefnek hívják a polgármestert.
Orosháza, 2012. augusztus 8.
Füvesi Sándor
önkormányzati képviselő
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 22. 10:10, hétfő | Sport
Labdarúgó NB I - A Puskás Akadémia legyőzésével őszi első a Győr
A Győr 2-0-ra legyőzte a vendég Puskás Akadémiát a labdarúgó Fizz Liga 18. fordulójának szombat esti rangadóján, így a tabella élén tölti a téli szünetet.
2025. December 22. 10:09, hétfő | Életmód
Ezrek ünnepelték Stonehenge ősi köveinél a téli napfordulót
Ezrek ünnepelték vasárnap a téli napfordulót a délnyugat-angliai Stonehenge ősi köveinél.
2025. December 22. 10:08, hétfő | Külföld
Az amerikai haderő az Iszlám Állam több tucat létesítménye ellen hajtott végre csapásokat Szíriában
Az Egyesült Államok hadereje több tucat, az Iszlám Állam terrorszervezethez tartozó célpont ellen hajtott végre csapásokat Szíriában – közölte washingtoni idő szerint pénteken este Pete Hegseth hadügyminiszter.
